<body>
BEDAH
Friday, 13 June 2014 @6/13/2014 04:06:00 am



Assalamualaikum. Bismillah. Tengok tajuknya bedah bukan nama acik Bedah tu yo, Haha ni bedah yang perut2 tu lah tapi harini bukan nak bedah perut, nak bedah gambar je. Haha



Pernah tengok tak gambar ni? Kalau budak twitter tu rasanya ramai dah pernah tengok dan baca isinya. Budak FB tu tak tahu sebab aku yang layan dua2 pun tak pernah nampak kt FB, ada pun satu kot ?-.-' Entah haha. So harini aku nak tulis pasal maksud gambar ni sebab nya pun memang dah lama hajat aku nak bedah sikit2 maksud dia. 

Mesti ada yang tertanya2, "kenapa gambar ni ? Apa yang tak kena", "Okay apa dia tulis macam tu", dan sebagainya lah yang korang nak fikir. Okay sebab yang pertama, mula2 sekali aku tengok gambar ni aku terus pandang dekat nombor chapter dia, kenapa tiga segi ? Kenapa mesti iras2 mata manusia ? Kenapa ada iras illuminati ?. Agak musyikil mula2. Isi dia pula ada gaya macam buku genre konspirasi. Ayat pertama dia kata,

- 'Sekolah tempat si bodoh menjadi pandai dan si pandai mendapat pujian'. Persoalannya disini, kenapa si bodoh tak    belajar betul2 supaya jadi pandai ? (Dah mula serious dah aku ni haha) Polik den.

- 'Si pandai ditempatkan bersama si pandai yang lain dan si bodoh dikuarantin bersama si bodoh yang lain'. Bagi aku    budak pandai tak duduk dengan budak bodoh sebab budak pandai punya otak kena pelihara dari unsur negatif             masa  belajar dalam kelas. Dikuarantin pun waktu belajar je waktu main sama2 je kan ? Si bodoh pula bukan                   dikuarantin,  tapi nak bagi diorang belajar compete sesama sendiri, bukan senang nak dapat murid yang pandai ni       sebab tu yang  ada kena pelihara. 

Islam pun kata nak jadi pandai kena usaha, nak berjaya kena usaha. Keratan ni nampak pelik. 

-'Si pandai bertambah pandai si bodoh kekal bodoh' Bukankah sekolah tempat untuk jadi pandai ? Kenapa mesti              bodoh ? Nak kata asing kelas ? Habis budak pandai semua pun mula sama je dari bawah kenapa boleh pandai ? 

Yang bezanya sekarang ni bukan kelas atau apa2, tapi sebab hati, semangat nak belajar tu kena ada. Tak kisah duduk dekat kelas mana pun kalau ada kehendak tu mesti boleh pegi punya-.-; Ha. Aku harap dapat tengok lah isi satu buku tu sebab aku sendiri tak pasti buku ni berkenaan apa. Tapi kalau betul lah ni buku konspirasi untuk rosakkan anak melayu kita ni memang aku tak tahu nak cakap apa, boleh fikir sendiri apa akan jadi dekat budak melayu kita.

So kt sini kesimpulannnya jangan percaya sangat lah apa yang di tulis. Selama ni pun aku tak pernah pula nampak orang pertikaikan dengan sistem permbelajaran kita. Kenapa buku illuminati ni pula boleh bukak cerita kan ? Haha. Nampak obviousnya nak jajah pemikiran kita. 

Sekian sahaja repekkan dari saya. Terima kasih.



Get your own valid XHTML YouTube embed code
+ Follow
Hi, welcome to my blog ! Turn off your music, just listen to mine :)